17 stycznia 2014

Pudding chlebowy/Bread pudding



Znalazłam świetny sposób na pyszny, szybki deser i jednoczesne wykorzystanie resztek czerstwego chleba. Pudding chlebowy. Prawdziwe comfort food na długie, chłodne zimowe wieczory. Trochę crème fraîche lub bitej śmietany i można się zakopywać pod kołdrą, oddając się rozkoszy ;) 





Pudding chlebowy
(przepis pochodzi z książki „Envie de… desserts – plus de 100 recettes appétissantes”, wyd. Parragon Books Ltd., zmodyfikowany)


Składniki (użyłam formy na brownie, 24x24 cm)

7-8 grubych kromek chleba (ja wykorzystałam resztki mlecznego chleba, który robiłam kilka dni wcześniej)
masło do wysmarowania formy
50 g ciemnej czekolady
50 g pokrojonych orzechów włoskich
3 duże jajka
300 ml mleka
150 ml gęstej śmietany (najlepiej 30 %)
55 g drobnego cukru do wypieków
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
1-2 łyżki brązowego cukru

Przygotowanie

Jajka, mleko i śmietanę wyjąć wcześniej z lodówki. Formę nasmarować masłem. Piekarnik rozgrzać do 180oC.

Chleb pokroić w grubą kostkę i przełożyć do nasmarowanej formy. Posypać orzechami i czekoladą.
W misce ubić jajka, dodać cukier do wypieków, mleko i śmietanę. Dokładnie wszystko ubić do powstania masy, a następnie wylać na chleb. Zostawić na 15 min., aby chleb wchłonął masę. W międzyczasie można wszystko przemieszać, aby wszystkie kawałki chleba były dobrze namoczone.

Posypać gałką muszkatołową i brązowym cukrem. Wstawić do nagrzanego piekarnika, na górną półkę. Piec przez ok. 30-40 min. lub do momentu aż wierzch nabierze złotego koloru.

Podawać z gęstą, kwaśną lub słodką, ubitą śmietaną.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz