20 lipca 2015

Cherry pie

W oryginalnym przepisie użyta jest jedynie mąka pszenna. Ja użyłam jednak pół na pół z ryżową, jednak ciasto wyszło zbyt kruche i bardzo się rozpadało. Użyjcie więc mąki pszennej lub mąki ryżowej w mniejszych proporcjach. Oryginalny przepis zawiera wiśnie, ja jednak miałam kilka kilogramów czereśni, więc użyłam właśnie ich i dzięki temu nie musiałam już dodawać do nich cukru.

Only wheat flour is used in the original recipe. However, I used half and half with rice flour but the cake was too fragile and was falling apart. Use the wheat flour or rice flour in smaller proportions. The original recipe includes sour cherries but I had a few kilograms of sweet cherries, so I used them and thus I didn't have to add any sugar to them.




Cherry pie
(na podstawie blogu Moje Wypieki)


Składniki

300 g mąki pszennej (lub z dodatkiem mąki ryżowej)
200 g masła
120 g drobnego cukru
1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
1 kg czereśni
4 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mielonych migdałów
cukier puder


Przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 180 st. C.

Przesianą mąkę wyrobić palcami na kruszonkę z masłem, cukrem i ekstraktem migdałowym.

Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Połowę kruszonki wysypać na dno i wklepać palcami. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 15 min. aż spód się zezłoci.

Wyjąć z piekarnika i posypać mielonymi migdałami.

Czereśnie wydrylować i wymieszać z mąką ziemniaczaną. Owoce wyłożyć na podpieczony spód i przykryć resztą kruszonki.

Wstawić do piekarnika i piec 40-45 min. aż kruszonka się zezłoci.

Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego!
 



Cherry pie
(based on Moje Wypieki blog)


Ingredients

300 g wheat flour (or with rice flour)
200 g butter
120 g caster sugar
1 teaspoon almond extract
1 kg sweet cherries
4 tablespoons cornstarch
3 tablespoons ground almonds
icing sugar


Method

Preheat the oven to 180°C.

Make a crumble with sieved flour, butter, sugar and almond extract.

Line the cake tin with baking paper. Put half a crumble on the bottom and pat with your fingers. Put into preheated oven and bake for about 15 minutes until the dough gets golden.

Remove from the oven and sprinkle with almonds.

Stone the cherries and mix with cornstarch. Put the fruit on pre-baked dough and cover with the rest of  crumble.

Put in the oven and bake for 40-45 minutes until crumble gets golden.

Remove from the oven and cool.

Sprinkle with icing sugar
before serving.

Enjoy!



 
  Uczta pod gołym niebem Piknik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz